Home >> Cases >> Van magazines naar online academies

WPG Media

WPG Uitgevers is een onafhankelijke groep mediabedrijven die zijn oorsprong heeft in het oud-verzetsblad Vrij Nederland. Learning Heroes heeft voor én met Psychologie Magazine, Happinez, Yoga Magazine en Coachfinder engaging online academies gelanceerd.

#software #onlineacademy #psychologiemagazine #happinez #yogamagazine #coachfinder

WPG Uitgevers

WPG Uitgevers is een onafhankelijke groep mediabedrijven die zijn oorsprong heeft in het oud-verzetsblad Vrij Nederland. Een progressief weekblad, waar geestelijke ontwikkeling en verrijking voorop stonden. Door de jaren heen is WPG Uitgevers vanuit die gedachte zich blijven ontwikkelen. In Nederland en Vlaanderen stimuleren ze inmiddels dagelijks miljoenen mensen te groeien in denken en doen.

Een belangrijke strategische pijler voor WPG Uitgevers is online learning. WPG heeft sterke merken met geweldige verhalen. Van boeken en tijdschriften tot opleidingen en events. Elk merk brengt zijn content in een eigen platform aan het juiste publiek. WPG was in 2010 al actief in e-learning en mag dus een pionier genoemd worden. In de afgelopen jaren heeft WPG grote stappen in e-learning gezet, met vele succesvolle online trainingen. Wat achter bleef was de techniek, die de content voldoende kon ondersteunen.

Gezamenlijk innoveren

De verschillende labels maakten gebruik van verscheidene e-learning platformen. Dit maakte het lastig om te innoveren op de techniek, omdat investeringen zich lastig terugverdienden. Er werd een vergelijkend onderzoek gedaan tussen verschillende aanbieders van e-learning software, waaruit Learning Heroes werd geselecteerd vanwege hoge gebruiksvriendelijkheid, vele functionaliteiten, hoge performance en een hoge mate van toekomstbestendigheid.

Sindsdien hebben we gezamenlijk al 5 platformen ontwikkeld. Zo heeft elk tijdschriftmerk zijn eigen academy, maar bouwden we ook aan de Coachfinder Academy. Hier kunnen coaches zich laten bijscholen en krijgen ze handvatten voor hun coachpraktijk. Daarnaast ontwikkelden we het B2B-platform Mind.You, waarmee werkgevers hun werknemers een platform cadeau kunnen doen voor persoonlijke groei. Doordat de merken samenkwamen in de techniek, kwamen ze samen in innovatie.

Benieuwd naar de trainingen? Bekijk hiernaast het aanbod van Psychologie Magazine en Happinez.

“Online-learning is één van de strategische pijlers van ons mediabedrijf. De ontwikkelingen hierin gaan heel snel. Om hierin voorop te kunnen én te blijven lopen, moeten ontwerp en realisatie van nieuwe concepten vrijwel gelijktijdig ontwikkeld worden. Daarom werken we samen Learning Heroes. Zij denken goed met ons mee, komen altijd met creatieve oplossingen en bereiken versnellingen bij de realisatie van nieuwe ideeën. Learning Heroes voelt daarmee als collega’s die onze visie serieus neemt en waar nodig de kar trekt om onze missie en wensen waar te maken.”
Corine d'Haans - WPG Media
Corine d’Haans
Directeur WPG Media

Home >> Cases >> Van magazines naar online academies