‘Zo’n negen jaar geleden begonnen we écht als een soort Fransje Bauer langs de deuren met cd’tjes – maar dan met ons idee en onze missie. We hadden al behoorlijk wat eigen geld door de plee gespoeld omdat de programmeurs met wie we werkten, ons plan niet aankonden. Het was te groot. Die software was met plakbandjes en flosdraadjes in elkaar gezet. MacGyver was er niets bij en dus konden we weer opnieuw beginnen. En dat deden we, ook al betekende dit boterhammen met pindakaas eten.
In mijn donkergroene Seat Toledo uit 1910 – met een scheur in de voorruit en een koplamp die je alleen aan de praat kreeg met een klap erop – reden Martijn en ik van de ene ‘nee’ naar de andere ‘helaas’. We hebben gebluft, geïncasseerd en doorgezet. Na veel tegenslagen vonden we uiteindelijk vier partijen die in ons geloofden. Dankzij hen konden we weer verder bouwen. Zo zijn we destijds gestart. Nu negen jaar later zijn drie van die vier partijen nog steeds klant en hebben we meer dan 200.000 actieve gebruikers in onze systemen.’
Tijdens onze interne kennissessie over merkidentiteit en merkstrategie – geleid door Lars Boesenach, onze Digital Product Designer – keken we terug naar hoe het allemaal begon. Waar stonden we nou eigenlijk écht voor en is dat nog steeds wie we zijn? Het antwoord is: Ja!
Onze naam is veranderd, de pay-off is er later aangeplakt, maar onze missie is nog altijd hetzelfde:
Learning Heroes | WE.MAKE.LEARNING.WORK.
Onze impact zit in het faciliteren van het succes van anderen.
📸 Martijn Poolen en ik heel wat jaren terug. Een team van twee met ambities, twee pandjes terug, een andere naam, nog nul software maar mét donkergroene Seat Toledo.